--2-- PRESCRIP BACAU


   
 
Home Contact Abonare Mobil

 arata telefon , arata mobil
            CAUTA

 PSI SECURITATEA MUNCII S.R.L.
luni, 06 Mai 2024 | 19:50
 
 


LEGISLATIE ISCIR - RSVTI - SUPRAVEGHERE ECHIPAMENT

PRESCRIPŢIE TEHNICA din 14 martie 2003 privind montarea, punerea īn funcţiune, utilizarea, repararea şi verificarea tehnica a elevatoarelor pentru vehicule
PRESCRIPŢIE TEHNICA din 2003 privind montarea, punerea īn funcţiune, utilizarea, repararea şi verificarea tehnica a stivuitoarelor
Prescripţia tehnică nr. C4/1 din 5 decembrie 2003, ediţia 1, "Cerinţe tehnice privind montarea, instalarea, exploatarea, repararea şi verificarea recipientelor metalice stabil
ORDIN Nr. 382 din 2009 pentru aprobarea Metodologiei privind autorizarea operatorului responsabil cu supravegherea şi verificarea tehnică īn utilizare a instalaţiilor/echipamentelor d
Legea nr. 64/2008 privind funcţionarea īn condiţii de siguranţă a instalaţiilor sub presiune, instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil
LEGISLATIE ISCIR - RSVTI - SUPRAVEGHERE ECHIPAMENTE SUB PRESIUNE SI DE RIDICAT

reclama

  PRESCRIPŢIE TEHNICA din 14 martie 2003 privind montarea, punerea īn funcţiune, utilizarea, repararea şi verificarea tehnica a elevatoarelor pentru vehicule

PRESCRIPŢIE TEHNICA din 14 martie 2003

privind montarea, punerea în funcţiune, utilizarea, repararea şi verificarea tehnica a elevatoarelor pentru vehicule*)

EMITENT:     MINISTERUL INDUSTRIEI ŞI RESURSELOR

PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 338 bis din 19 mai 2003

 

--------

    *) Prescripţiile Tehnice au fost aprobate prin Ordinul nr. 147, publicat în Monitorul Oficial nr. 338 din 19 mai 2003.

 

 

          Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor

                        sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat

 

                                     - ISCIR -

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

                      - REGLEMENTARE TEHNICA NATIONALA -

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

 

                              PRESCRIPŢIE TEHNICA

 

                                  PT R 5-2003

 

 

                                CERINŢE TEHNICE

              PRIVIND MONTAREA, PUNEREA ÎN FUNCŢIUNE, UTILIZAREA,

        REPARAREA ŞI VERIFICAREA TEHNICA A ELEVATOARELOR PENTRU VEHICULE

 

 

                  COLECŢIA INSPECŢIEI DE STAT PENTRU CONTROLUL

        CAZANELOR, RECIPIENTELOR SUB PRESIUNE ŞI INSTALAŢIILOR DE RIDICAT

 

                                  - ISCIR -

 

                              - EDITIE OFICIALĂ -

 

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    Nr. referinta : PT R 5- 2003                        Editia 1

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

 

 

    Scopul principal al prescripţiilor tehnice este crearea unui cadru legal unitar în vederea aplicării întocmai a prevederilor <LLNK 12001  1340 20 301   0 35>Hotărârii Guvernului nr. 1.340/2001 privind asigurarea protecţiei utilizatorilor, mediului înconjurător şi proprietăţii.

    Prevederile prezentei prescripţii tehnice sunt obligatorii pentru toţi cei care monteaza, repara, întreţin, deţin, exploatează sau verifica elevatoare pentru vehicule.

    Utilizatorii prezentei prescripţii tehnice sunt răspunzători de aplicarea corecta a acesteia.

 

    ISCIR

    Str. Sf. Elefterie nr. 47-49, sector 5

    BUCUREŞTI     www.iscir.ro

    Cod: 726111

    Telefon: (+4021)411.97.60; 411.97.61

    Fax: (+4021) 411.98.70

    E-mail:   iscir@fx.ro

 

    Reproducerea sau utilizarea integrala sau parţială a prezentei prescripţii tehnice în orice publicaţii şi prin orice procedeu (electronic, mecanic, fotocopiere, microfilmare etc.) este interzisă dacă nu exista acordul scris al ISCIR.

    Utilizatorii prezentei prescripţii tehnice sunt obligaţi sa se asigure ca sunt în posesia editiei oficiale tipărite.

 

    1 GENERALITATI

    1.1 Scop

    Prezenta prescripţie tehnica face parte din reglementările tehnice naţionale referitoare la montarea, punerea în funcţiune, utilizarea, repararea şi verificarea tehnica a elevatoarelor pentru vehicule.

    Prezenta prescripţie tehnica stabileşte cerinţele tehnice minime obligatorii pe care trebuie sa le satisfacă elevatoarele pentru vehicule pentru a putea fi autorizata funcţionarea lor la utilizatorii (deţinătorii) din România.

    Cerinţele tehnice privind proiectarea, construirea şi introducerea pe piata a componentelor de securitate se adresează producătorilor acestora.

    Cerinţele tehnice privind utilizarea, repararea, întreţinerea, deţinerea şi siguranta în exploatare a elevatoarelor pentru vehicule se adresează agenţilor economici autorizaţi de ISCIR-INSPECTIT şi deţinătorilor.

    Cerinţele tehnice privind verificarea tehnica înaintea punerii în funcţiune, verificările tehnice periodice şi verificările după reparaţii ale elevatoarelor pentru vehicule se adresează ISCIR-INSPECT IT, agenţilor economici, autorizaţi de ISCIR-INSPECT IT, şi deţinătorilor.

    Aceste cerinţe au drept scop asigurarea protecţiei sănătăţii şi securităţii utilizatorilor şi a persoanelor expuse din zona periculoasa şi a protecţiei mediului înconjurător şi proprietăţii.

    De asemenea, prescripţia tehnica stabileşte modul de verificare a respectării acestor cerinţe tehnice.

    Autoritatea tehnica ce asigura punerea în aplicare şi respectarea prevederilor din prezenta prescripţie tehnica este ISCIR- Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, care, în conformitate cu prevederile <LLNK 12001  1340 20 301   0 35>Hotărârii Guvernului nr. 1.340/2001, este organ de specialitate cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Industriei şi Resurselor având ca principal obiect de activitate asigurarea în numele statului a protecţiei utilizatorilor şi securitatea în funcţionare pentru instalaţiile în categoria cărora se integreaza şi elevatoarele pentru vehicule.

    Documentele, documentaţia tehnica (cartea elevatorului şi informaţii furnizate de montator) precum şi inscriptionarile privind informarea şi avertizarea utilizatorilor trebuie sa fie redactate sau traduse în limba romana.

    1.2 Domeniu de aplicare

    1.2.1 Prezenta prescripţie tehnica se aplica tuturor tipurilor de elevatoare pentru vehicule, indiferent de modul de actionare.

    1.2.2 Prezenta prescripţie tehnica stabileşte cerinţele tehnice minime obligatorii pentru montarea, punerea în funcţiune, utilizarea, repararea şi verificarea tehnica a elevatoarelor pentru vehicule şi componentelor de securitate destinate acestora.

    1.3 Referinte normative

    Prezenta prescripţie tehnica face referiri explicite sau implicite la acte legislative, standarde, prescripţii tehnice şi alte reglementări naţionale.

    1.3.1 Legi şi hotărâri

    - <LLNK 12001   608 10 201   0 18>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor

    - <LLNK 12001  1340 20 301   0 35>Hotărârea Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea şi funcţionarea Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat

    - <LLNK 11996    90 11 201   0 17>Legea nr. 90/1996 privind protecţia muncii şi normele metodologice de aplicare a acesteia, aprobate prin <LLNK 11996   388 503401   0 80>Ordinul ministrului de stat, ministrul muncii şi protecţiei sociale nr. 388/1996

    - <LLNK 11995    10 10 201   0 17>Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii

    1.3.2 Standarde

    Standardele aplicabile sunt menţionate în anexa P.

    1.4 Termeni şi definiţii

    Termenii şi definiţiile menţionate se aplica numai în sensul prezentei prescripţii tehnice.

    1.4.1 activitate de reparare - ansamblu de lucrări şi operaţiuni specializate de investigare a defectelor apărute, asigurare a pieselor de schimb, efectuare a depanarilor şi/sau inlocuirilor de componente defecte şi încercare funcţională a elevatorului pentru vehicule pentru demonstrarea calităţii reparatiei efectuate, menite sa readuca elevatorul în stare buna de funcţionare în condiţii de securitate. Capacitatea unui agent economic de a efectua lucrările de reparare trebuie sa fie atestata printr-o autorizaţie emisă de ISCIR-INSPECT IT.

    1.4.2 autorizarea functionarii - ansamblu de activităţi de verificare şi validare a rezultatelor masurarilor şi încercărilor functionale executate la punerea în funcţiune a elevatoarelor pentru vehicule sau cu ocazia verificărilor tehnice periodice ale acestora, în scopul confirmării îndeplinirii condiţiilor de funcţionare în securitate a elevatoarelor. Se efectuează numai de către ISCIR-INSPECT IT sau de către RSVTI autorizat şi împuternicit de ISCIR-INSPECT IT în acest sens.

    1.4.3 cerinta esenţială - cerinta care are în vedere, în special, protecţia sănătăţii, securitatea utilizatorilor, protecţia proprietăţii şi a mediului, astfel cum este prevăzută în actele normative în vigoare.

    1.4.4 cursa de ridicare - distanta pe verticala între poziţiile de lucru inferioară şi superioară a dispozitivului de manipulare a sarcinii.

    1.4.5 declaraţie de conformitate - procedura prin care un producător sau un reprezentant autorizat al acestuia da o asigurare scrisă ca un produs este conform condiţiilor specificate.

    1.4.6 dispozitiv de reţinere a fluidului din cilindri - componenta de securitate destinată reţinerii fluidului în cilindri la scăderea brusca a presiunii.

    1.4.7 elevator pentru vehicule - instalatie care serveşte la ridicarea vehiculelor pe verticala şi pe distanţe relativ mici.

    1.4.8 elevatorist - persoana calificată şi instruita care manevreaza un elevator pentru vehicule.

    1.4.9 importator - orice persoana fizica sau juridică cu sediul în România care introduce pe piata un produs provenit dintr-o alta ţara.

    1.4.10 introducere pe piata a elevatorului - acţiune care are loc atunci când producătorul pune pentru prima data elevatorul la dispoziţia deţinătorului.

    1.4.11 înălţimea de ridicare - distanta pe verticala de la nivelul solului pe care este aşezat elevatorul pana la dispozitivul de manipulare a sarcinii când acesta se afla în poziţia de lucru superioară.

    1.4.12 încercări dinamice - încercarea unui elevator prin executarea miscarilor de lucru cu o sarcina care depăşeşte cu Y% capacitatea de ridicare a elevatorului.

    1.4.13 încercări statice - încercarea unui elevator prin aplicarea unei sarcini statice la dispozitivul de manipulare a sarcinii, care depăşeşte cu X% capacitatea de ridicare a elevatorului.

    1.4.14 limitator de sarcina - componenta de securitate destinată sa intrerupa automat actionarea mecanismului de ridicare în cazul depăşirii sarcinilor nominale permitand actionarea mecanismelor în sensul coborarii sarcinii.

    1.4.15 limitator de sfârşit de cursa - componenta de securitate destinată sa intrerupa automat actionarea elevatorului când părţile sale în mişcare depăşesc poziţiile limita de lucru stabilite, permitand actionarea elevatorului în sens invers celui în care s-a limitat miscarea respectiva.

    1.4.16 mecanism de ridicare - mecanism acţionat şi utilizat pentru ridicarea şi coborârea sarcinii.

    1.4.17 opritor - componenta de securitate destinată limitării deplasarii peste poziţiile limita de lucru stabilite.

    1.4.18 organism de inspecţie - ISCIR - INSPECT, organism desemnat şi recunoscut de Ministerul Industriei şi Resurselor pentru supravegherea şi verificarea tehnica în funcţionare a instalaţiilor.

    1.4.19 organism notificat - laborator de încercări, de etalonare, organism de certificare sau organism de inspecţie, persoana juridică cu sediul în România, care a fost desemnată de o autoritate competenta sa efectueze evaluarea conformitatii într-un domeniu reglementat şi care este înscris în registrul organismelor notificate.

    1.4.20 persoana expusă - orice persoana care se găseşte integral sau parţial în zona periculoasa.

    1.4.21 producător - persoana responsabilă pentru proiectarea şi realizarea unui produs (elevator sau componenta de securitate) în scopul introducerii pe piata, în numele sau; responsabilităţile producătorului se aplica oricărei persoane fizice sau juridice care asambleaza sau eticheteaza produse în vederea introducerii pe piata sub nume propriu; termen echivalent=fabricant.

    1.4.22 roducatorul componentelor de securitate - persoana fizica sau juridică ce îşi asuma responsabilitatea proiectării şi fabricării componentelor de securitate.

    1.4.23 proiectant - persoana fizica sau juridică ce îşi asuma responsabilitatea proiectelor de montaj/reparaţii ale elevatoarelor.

    1.4.24 punerea în funcţiune - prima utilizare a produsului pe teritoriul României de către deţinător.

    1.4.25 reprezentant autorizat al producătorului - persoana juridică imputernicita de producător sa acţioneze în numele acestuia.

    1.4.26 sarcina nominală - sarcina pentru care a fost proiectat şi construit elevatorul pentru vehicule.

    1.4.27 utilizator - persoana fizica sau juridică deţinătoare a unui elevator pentru vehicule, pe care îl exploatează în folos propriu şi care are obligaţia de a-l utiliza numai dacă acesta a fost supus verificărilor tehnice periodice şi a obţinut autorizaţia de funcţionare în urma acestora. Termen echivalent = deţinător.

    1.4.28 verificare tehnica periodică - activitate solicitată de deţinător, la intervale predeterminate sau ori de câte ori deţinătorul considera necesar, pentru a se asigura ca elevatorul pentru vehicule pe care îl deţine şi îl utilizează satisface cerinţele de funcţionare în securitate. Activitatea cuprinde un ansamblu de verificări şi încercări menite sa constate starea de buna funcţionare în condiţii de securitate a elevatorului şi aptitudinea acestuia de a-şi îndeplini rolul funcţional conform specificatiilor montatorului. Activitatea se efectuează de către ISCIR-INSPECT IT sau, după caz, de RSVTI autorizat şi împuternicit de ISCIR-INSPECT IT în acest sens.

    1.4.29 zona periculoasa - orice zona din apropierea unui elevator pentru vehicule, în care prezenta unei persoane expuse constituie un risc pentru sănătatea sau securitatea sa.

    1.5 Abrevieri

    IT    - Inspecţia teritorială

    PT    - Prescripţie tehnica

    RSVTI - Responsabil cu supravegherea şi verificarea tehnica a instalaţiilor

    RTS   - Responsabil tehnic cu sudura

 

    2 CERINŢE ESENŢIALE DE SĂNĂTATE ŞI DE SECURITATE CE TREBUIE ASIGURATE LA PROIECTAREA ŞI CONSTRUIREA ELEVATOARELOR PENTRU VEHICULE ŞI COMPONENTELOR DE SECURITATE

 

    2.1 Dispoziţii preliminare

    Cerinţele esenţiale de sănătate şi de securitate conţinute în prezenta prescripţie tehnica sunt obligatorii.

    Elevatorul pentru vehicule sau componentele lui de securitate trebuie sa fie proiectate şi construite astfel încât sa se atinga obiectivele acestor cerinţe esenţiale.

    Producătorul elevatorului pentru vehicule sau al componentelor lui de securitate are obligaţia sa efectueze analiza de risc în vederea identificarii acelor riscuri care corespund produselor sale, fiind obligat sa proiecteze şi sa construiască produsele ţinând seama de aceasta analiza.

    2.2 Generalitati

    2.2.1 Principii de integrare a securităţii

    2.2.1.1 Prin construcţie elevatoarele pentru vehicule trebuie sa fie apte de a-şi asigura funcţia, sa fie reglate şi întreţinute fără ca persoanele sa fie expuse riscului atunci când aceste operaţii sunt efectuate în condiţii prevăzute de fabricant.

    Măsurile adoptate trebuie sa asigure eliminarea riscurilor de accidentare pe intreaga durata de viata previzibila a elevatorului, inclusiv fazele de montare şi demontare, chiar dacă aceste riscuri de accidentare rezulta din situaţii anormale previzibile.

    2.2.1.2 La alegerea celei mai corespunzătoare soluţii fabricantul trebuie sa aplice următoarele principii:

    - eliminarea sau reducerea riscurilor într-o măsura maxim posibila (integrarea elementelor de securitate încă din faza de proiectare şi de execuţie a elevatorului);

    - adoptarea măsurilor de protecţie necesare pentru riscurile care nu au putut fi eliminate;

    - informarea utilizatorilor despre riscurile reziduale datorate eficacitatii incomplete a măsurilor de protecţie adoptate.

    2.2.1.3 La proiectarea şi construcţia elevatorului, precum şi la elaborarea cărţii tehnice, fabricantul trebuie sa ia în considerare nu numai utilizarea sa normală, ci şi alte situaţii rezonabil previzibile.

    Elevatorul pentru vehicule trebuie sa fie astfel proiectat încât sa se evite utilizarea sa anormala, dacă aceasta comporta un risc. Eventual, cartea tehnica trebuie sa atragă atenţia utilizatorului asupra contraindicatiilor privind folosirea elevatorului.

    2.2.1.4 În condiţiile de utilizare prevăzute ale elevatorului trebuie reduse la minimum disconfortul, oboseala şi tensiunile psihice ale personalului manevrant, aplicând principiile ergonomiei.

    2.2.2 Organe de comanda

    Organele de comanda trebuie sa fie:

    - vizibile, uşor de identificat şi, când este necesar, sa fie marcate corespunzător;

    - dispuse astfel încât sa se garanteze o manevra sigura, univoca şi rapida;

    - proiectate astfel încât sensul de mişcare al organului de comanda sa corespundă cu sensul miscarii organului sau mecanismului comandat;

    - amplasate în afară zonelor periculoase dispuse astfel încât actionarea lor sa nu provoace riscuri suplimentare;

    - proiectate sau protejate astfel încât actionarea lor, dacă poate provoca un risc, sa nu se poată produce fără o manevra intenţionată;

    - executate astfel încât sa reziste la eforturi previzibile.

    De la locul de comanda personalul manevrant trebuie sa se poată asigura de absenta persoanelor expuse în zonele periculoase.

    2.2.3 Pornirea

    Pornirea elevatorului pentru vehicule trebuie sa fie posibila numai printr-o acţiune voluntara a organului de comanda prevăzut special pentru acest scop.

    Aceasta cerinta este obligatorie:

    - în cazul repunerii în funcţiune a elevatorului după o oprire, independent de cauza ei;

    - pentru comandarea oricărei modificări semnificative a condiţiilor de funcţionare.

    2.2.4 Oprirea normală

    Orice elevator pentru vehicule trebuie sa fie prevăzut cu un organ de comanda care sa permită oprirea completa în condiţii de securitate.

    Comanda de oprire a elevatorului trebuie sa fie prioritara în comparatie cu comanda de pornire.

    2.2.5 Oprirea de urgenta

    Orice elevator pentru vehicule trebuie sa fie prevăzut cu unul sau mai multe dispozitive de oprire de urgenta care permit evitarea situaţiilor periculoase, care risca sa se producă iminent sau care sunt în curs de producere.

    După ce încetează actionarea comenzii de oprire de urgenta, după ce s-a declansat un ordin de oprire, acest ordin trebuie menţinut prin blocarea dispozitivului de oprire de urgenta pana la deblocarea acestuia.

    2.2.6 Defectarea alimentarii cu energie

    Întreruperea, restabilirea după o întrerupere, sau variatia, oricare ar fi sensul, alimentarii cu energie a elevatorului pentru vehicule nu trebuie sa creeze situaţii periculoase.

    În mod special se va evita:

    - pornirea neasteptata;

    - împiedicarea opririi elevatorului, în cazul în care comanda a fost deja data;

    - împiedicarea opririi elementelor mobile de orice tip;

    - ineficacitatea dispozitivelor de protecţie.

    2.2.7 Defectarea circuitului de comanda

    Defectarea logicii circuitului de comanda sau deteriorarea circuitului de comanda nu trebuie sa ducă la situaţii periculoase.

    2.2.8 Stabilitatea

    Elevatorul pentru vehicule şi subansamblurile sale trebuie sa fie proiectate şi executate astfel încât, în condiţiile de funcţionare prevăzute, stabilitatea sa fie cat mai mare încât sa permită utilizarea sa fără risc de rasturnare.

    2.2.9 Separarea surselor de energie

    Orice elevator pentru vehicule trebuie sa fie prevăzut cu dispozitive care sa permită separarea acestuia de oricare din sursele de alimentare cu energie.

    Aceste dispozitive trebuie sa fie identificabile şi blocabile atunci când recuplarea lor reprezintă un pericol pentru persoanele expuse.

    2.2.10 Ghidaje

    Elevatorul pentru vehicule trebuie sa fie prevăzut cu dispozitive care acţionează asupra ghidajelor astfel încât sa se evite căderea sau răsturnarea sarcinii.

    2.2.11 Rezistenta mecanică

    Elevatorul pentru vehicule şi accesoriile de ridicare trebuie sa poată rezista la solicitarile la care sunt supuse în timpul functionarii.

    Aceasta cerinta trebuie, de asemenea, sa fie îndeplinită în timpul transportului, montarii şi demontarii.

    Elevatorul şi accesoriile de ridicare trebuie sa fie proiectate şi construite în asa fel încât sa se evite defecţiunile datorate oboselii sau uzurii, având în vedere utilizarea prevăzută.

    Elevatorul şi accesoriile de ridicare trebuie sa fie proiectate şi construite pentru a suporta suprasarcinile aplicate la probele statice, fără a prezenta deformatii permanente sau disfunctii.

    Elevatorul şi accesoriile de ridicare trebuie sa fie proiectate şi construite pentru a suporta probele dinamice.

    2.2.12 Scripeti, lanturi şi cabluri

    Diametrele scripetilor şi ale rolelor trebuie sa fie compatibile şi adecvate dimensiunilor cablurilor sau ale lanturilor cu care pot fi echipate.

    Rolele trebuie sa fie proiectate, construite şi instalate astfel încât cablurile sau lanţurile sa nu poată ieşi din locasul prevăzut.

    2.2.13 Controlul miscarilor

    Dispozitivele de control al miscarilor trebuie sa acţioneze în vederea asigurării securităţii elevatorului pentru vehicule pe care sunt instalate, astfel:

    a) mecanismele elevatorului trebuie sa fie proiectate şi construite astfel încât sarcinile sa nu poată cădea liber pe neaşteptate, în cazul întreruperii parţiale sau totale a energiei electrice sau când încetează acţiunea personalului manevrant;

    b) elementele de ridicare trebuie sa fie proiectate şi construite astfel încât sa se evite căderea neasteptata a sarcinilor.

    2.3 Riscuri

    2.3.1 Riscuri datorate energiei electrice

    Elevatorul pentru vehicule alimentat cu energie electrica trebuie sa fie astfel proiectat, construit şi echipat încât sa prevină sau sa permită prevenirea riscurilor de origine electrica.

    2.3.2 Riscuri datorate energiilor, altele decât cele electrice

    Dacă elevatorul pentru vehicule este alimentat cu o sursa de energie diferita de cea electrica trebuie sa fie proiectat, construit şi echipat astfel încât sa se prevină toate riscurile care pot decurge din utilizarea acestor tipuri de energie.

    2.3.3 Riscuri datorate sarcinilor manipulate

    Poziţia postului de conducere a elevatorului pentru vehicule trebuie sa permită supravegherea traiectoriilor elementelor în mişcare pentru a evita posibilitatea lovirii persoanelor sau obiectelor din zona periculoasa.

    Elevatorul trebuie sa fie proiectat şi construit astfel încât persoanele expuse în zona periculoasa sa nu fie lovite de sarcina.

    2.3.4 Riscuri reziduale

    Dacă riscurile continua sa persiste, cu toate măsurile luate sau dacă se prevede existenta unor riscuri, fabricantul trebuie sa prevadă avertizari.

    Avertizarile trebuie sa utilizeze, de preferinta, simboluri uşor de înţeles şi sa fie redactate în limba romana.

    2.4 Marcarea

    Fiecare elevator pentru vehicule trebuie sa aibă afişate lizibil şi inteligibil, astfel încât sa nu poată fi şterse, următoarele:

    - numele fabricantului şi adresa lui;

    - marcajul de conformitate şi anul de fabricaţie;

    - indicarea seriei sau a tipului;

    - parametrii de funcţionare.

 

    3 PROIECTAREA ŞI FABRICAREA

    3.1 Condiţia de baza pe care trebuie sa o îndeplinească proiectarea şi fabricarea elevatoarelor pentru vehicule şi a componentelor de securitate este asigurarea functionarii acestora în condiţii de securitate pe toată perioada de utilizare prevăzută în documentaţia tehnica a elevatorului.

    3.2 Proiectantul trebuie sa-şi asume responsabilitatea privind conceptia soluţiilor constructive, alegerea materialelor, calculul de rezistenta al tuturor elementelor instalaţiilor şi componentelor, potrivit condiţiilor de funcţionare date, precum şi pentru stabilirea metodelor pentru încercări şi verificări tehnice, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

    3.3 La proiectarea şi fabricarea elevatoarelor, producătorul trebuie sa ia în considerare nu numai utilizarea normală ci şi alte situaţii rezonabile previzibile.

    3.4 Proiectantul va trebui sa nominalizeze componentele de securitate pentru fiecare elevator pentru vehicule, care asigura funcţionarea în condiţii de securitate a acestuia.

    Componentele de securitate ce se folosesc, după caz, la elevatoare sunt următoarele:

    a) Limitatoare de sfârşit de cursa

    b) Limitatoare de sarcina

    c) Dispozitiv de sincronizare a inaltimii bratelor

    d) Intreruptor de avarie în cazul ruperii sau slabirii lantului de ridicare

    e) Intreruptor de siguranta în cazul uzurii peste limita a piulitelor de ridicare

    f) Intrerupatoare de sincronizare

    g) Dispozitive de reţinere a fluidului din cilindri

    h) Opritori pentru poziţia bratelor culisante.

    3.5 Producătorii elevatoarelor pentru vehicule şi componentelor de securitate aferente acestora sunt obligaţi sa respecte întocmai cerinţele esenţiale de securitate precizate la capitolul 2.

    3.6 Producătorii elevatoarelor şi componentelor de securitate răspund de alegerea corecta a procedeelor tehnologice de execuţie, de calitatea execuţiei şi a materialelor folosite.

 

    4 INTRODUCEREA PE PIATA A ELEVATOARELOR PENTRU VEHICULE ŞI COMPONENTELOR DE SECURITATE AFERENTE ACESTORA

    4.1 Pentru introducerea pe piata în România a elevatoarelor pentru vehicule şi a componentelor de securitate aferente acestora, din import, este necesară eliberarea de către ISCIR-INSPECT a unui document/dovada de luare în evidenta.

    4.2 Documentul/dovada de luare în evidenta pentru elevatoarele pentru vehicule şi componentele de securitate aferente acestora va fi eliberat în conformitate cu reglementările ISCIR-INSPECT în vigoare la data efectuării importului.

    4.3 În vederea introducerii pe piata în România, orice elevator şi componenta de securitate aferentă acestuia trebuie sa îndeplinească cerinţele esenţiale de securitate menţionate la capitolul 2.

    4.4 Producătorul sau reprezentantul sau autorizat în România va întocmi instrucţiuni de utilizare şi de mentenanta în limba romana şi va aplica pe elevatorul pentru vehicule informaţii cu caracter permanent.

    5 MONTAREA ŞI REPARAREA

    5.1 Proiectarea

    5.1.1 Pentru efectuarea lucrărilor de montare/reparare trebuie sa se întocmească proiecte care sa fie în conformitate cu prevederile prescripţiilor tehnice, actelor normative şi legilor în vigoare.

    5.1.2 Unitatea de proiectare trebuie sa fie autorizata de ISCIR-INSPECT în acest scop şi răspunde de conceptia corecta a soluţiilor constructive, de alegerea materialelor, de calculul de rezistenta al elementelor proiectate ale elevatoarelor pentru vehicule potrivit condiţiilor de funcţionare în condiţii de securitate, de stabilirea condiţiilor tehnice de execuţie şi control.

    5.1.3 Condiţiile de autorizare ale agenţilor economici de proiectare sunt precizate în anexa E.

    5.2 Montarea

    5.2.1 Condiţia de baza pe care trebuie sa o satisfacă montarea elevatoarelor pentru vehicule şi componentelor de securitate aferente acestora este asigurarea functionarii în condiţii de securitate pe toată perioada de utilizare.

    5.2.2 Montarea elevatoarelor pentru vehicule şi componentelor de securitate aferente acestora trebuie sa fie efectuată de agenţi economici autorizaţi de ISCIR-INSPECT IT, denumiţi în continuare "montatori", care dispun de mijloacele tehnice corespunzătoare şi personal tehnic calificat.

    5.2.3 Condiţiile de autorizare a montatorului sunt precizate în anexa B.

    5.2.4 Lucrările de montaj se vor executa pe baza unui proiect detaliat pe faze şi defalcat pe responsabilităţi, care va respecta prevederile prezentei prescripţii tehnice, standardele, actele normative în vigoare şi instrucţiunile de montaj ale producătorului.

    5.2.5 Documentaţia tehnica de montaj se completează pentru fiecare elevator pentru vehicule în parte şi se va anexa la cartea elevatorului.

    Documentaţia tehnica de montaj trebuie sa cuprindă cel puţin următoarele:

    a) lista documentaţiei de montaj, piese scrise şi desenate;

    b) fişele de omologare şi specificaţiile procedurilor de sudare;

    c) tabelul nominal cu sudorii autorizaţi care au executat lucrarea şi cu valabilitatea autorizaţiilor;

    d) certificatele de calitate ale materialelor de adaos folosite la imbinarile sudate;

    e) certificatul privind calitatea imbinarilor sudate;

    f) masurarile dimensionale şi abaterile efective obţinute care nu trebuie sa depăşească limitele maxime impuse de proiectant;

    g) certificatul de calitate a fundaţiei din beton armat;

    h) certificatul de calitate a elementelor de prindere a coloanelor elevatorului de postament;

    i) certificatul masurarilor izolatiei şi verificării impotriva tensiunilor de atingere;

    j) schita cuprinzând dimensiunile de gabarit şi spaţiile de siguranta;

    k) procesul-verbal încheiat cu ocazia încercărilor de casa, semnat de montator şi

    beneficiar;

    l) proiectul care a stat la baza efectuării montajului elevatorului.

    5.2.6 Înaintea efectuării probelor de casa trebuie sa fie îndeplinite următoarele condiţii:

    a) toate lucrările de montaj au fost complet terminate;

    b) toate mecanismele supuse frecarii, au fost gresate;

    c) componentele de securitate, franele, aparatele de comanda şi instalatia de protecţie impotriva tensiunilor de atingere au fost verificate şi au corespuns;

    d) limitatoarele de sfârşit de cursa au fost reglate în conformitate cu indicaţiile documentaţiei tehnice;

    e) elevatorul a fost prevăzut cu tablita indicatoare a sarcinii maxime şi au fost montate sau afişate toate panourile de protecţie, inscriptionarile de avertizare şi tablitele indicatoare de securitate, inclusiv "Instrucţiunile de exploatare" şi măsurile de protecţia muncii.

    5.2.7 După finalizarea lucrărilor de montaj se va întocmi un proces-verbal cu rezultatul probelor de casa. Verificările şi incercarile care constituie probele de casa sunt cel puţin următoarele:

    a) verificări:

    - dacă s-au montat toate subansamblele elevatorului conform documentaţiei tehnice, conform prevederilor prezentei prescripţii tehnice şi normativelor în vigoare;

    - dacă imbinarile sudate şi construcţia metalică nu prezintă defecte;

    - dacă sunt respectate spaţiile de siguranta prevăzute;

    - dacă instalatia electrica este echipata cu dispozitive de protecţie şi prevăzută cu inscriptionarile reglementare;

    - dacă releele electromagnetice funcţionează corespunzător;

    - dacă este realizată verticalitatea coloanelor elevatorului;

    - dacă elevatorul este legat la instalatia de protecţie impotriva tensiunilor de atingere şi dacă aceasta instalatie este executată corespunzător;

    - dacă elevatorul este echipat cu componentele de securitate prevăzute în documentaţia tehnica;

    b) încercări:

    - încercarea în gol, care se executa prin actionarea mecanismului de ridicare-coborare, fără ca acesta sa fie încărcat cu sarcina; cu aceasta ocazie se verifica şi funcţionarea componentelor de securitate;

    - incercarile sub sarcina, care se efectuează atât static cat şi dinamic, cu sarcina nominală.

    5.2.8 Montatorul are obligaţia sa participe la verificarea tehnica oficială pentru autorizarea de funcţionare a elevatorului şi sa prezinte procesul-verbal al încercărilor de casa semnat de montator şi beneficiar, care va fi anexat la cartea elevatorului.

    5.2.9 La lucrările de montare, montatorul va respecta Normele Tehnice de protecţia muncii specifice şi Normele Tehnice pentru prevenirea şi stingerea incendiilor valabile pe teritoriul României.

    5.3 Repararea

    5.3.1 Condiţia de baza pe care trebuie sa o satisfacă repararea elevatoarelor pentru vehicule este asigurarea functionarii în condiţii de securitate pe toată perioada de utilizare.

    5.3.2 Repararea elevatoarelor pentru vehicule trebuie sa fie facuta de agenţi economici care dispun de mijloacele tehnice corespunzătoare şi sunt autorizaţi de ISCIR-INSPECT IT în acest scop.

    5.3.3 Documentaţia tehnica pentru repararea elevatoarelor se va elabora de către proiectanţi autorizaţi de ISCIR-INSPECT, în limitele şi condiţiile prevăzute în anexa I. Proiectantul răspunde de conceptia corecta a soluţiilor constructive, de alegerea materialelor, de calculul de rezistenta al tuturor elementelor elevatorului, potrivit condiţiilor de funcţionare date, precum şi de stabilirea metodelor şi volumului de verificare după reparare.

    5.3.4 Reparatorul răspunde de alegerea corecta a procedeelor tehnologice de execuţie şi de calitatea execuţiei şi a materialelor folosite, în conformitate cu prevederile prezentei prescripţii tehnice, cu prevederile documentaţiei tehnice pentru reparare şi cu instrucţiunile de reparare a elevatoarelor. Condiţiile privind autorizarea reparatorilor precum şi obligaţiile şi responsabilităţile ce le revin sunt prevăzute în anexa B.

    5.3.5 La lucrările de reparaţii ale elevatoarelor trebuie folosit personal calificat şi instruit anume în acest scop.

    5.3.6 La efectuarea lucrărilor de reparaţii ale elevatoarelor se vor lua măsuri corespunzătoare pentru prevenirea avariilor şi accidentelor.

    5.3.7 Agenţii economici autorizaţi de ISCIR-INSPECT IT pentru reparare pot efectua şi lucrări de întreţinere şi revizie la elevatoarele pentru vehicule.

    5.3.8 La lucrările de reparare, reparatorul va respecta Normele Tehnice de protecţia muncii şi Normele Tehnice pentru prevenirea şi stingerea incendiilor valabile pe teritoriul României.

 

    6 AUTORIZAREA DE FUNCŢIONARE

    6.1 Generalitati

    6.1.1 Elevatoarele pentru vehicule pot fi puse în funcţiune numai după obţinerea autorizatiei de funcţionare în urma unei verificări tehnice oficiale efectuate în conformitate cu prevederile prezentei prescripţii tehnice.

    6.1.2 Elevatoarele pentru vehicule vor fi înregistrate în evidenta tehnica a ISCIR-INSPECT IT, iar verificarea tehnica oficială va fi efectuată de inspectorii de specialitate ai ISCIR-INSPECT IT sau de RSVTI al unităţii deţinătoare cu acordul scris al ISCIR-INSPECT IT.

    6.1.3 Pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare a elevatoarelor, beneficiarul de acord cu unitatea de montaj trebuie sa solicite în scris la ISCIR-INSPECT IT, efectuarea verificării.

    Totodată, va prezenta următoarea documentaţie:

    - cartea elevatorului - completată cu documentaţia de montaj, după caz. În cazul instalaţiilor importate se va prezenta şi documentul/dovada de luare în evidenta eliberat(a) de ISCIR-INSPECT la efectuarea importului;

    - declaraţia de conformitate a elevatorului;

    - procesul-verbal de probe de casa cu rezultate corespunzătoare.

    6.1.4 Documentaţia va fi înregistrată la ISCIR-INSPECT IT care va stabili cu beneficiarul:

    a) fie data certa la care urmează sa se efectueze verificarea de către inspectorul de specialitate al ISCIR - INSPECT IT;

    b) fie acordul scris în vederea verificării şi eliberării autorizaţiei de către RSVTI, din cadrul unităţii deţinătoare.

    6.1.5 Documentaţia incompleta va fi înapoiată unităţii deţinătoare pentru a fi completată, iar data verificării va fi stabilită în condiţiile arătate anterior, după completarea acesteia.

    6.1.6 Instalaţiile vor fi pregătite şi prezentate la verificarea în vederea autorizării functionarii de către unitatea care executa montajul. La verificare trebuie sa participe responsabilul tehnic cu supravegherea lucrărilor din unitatea de montaj respectiva.

    6.2 Cartea elevatorului pentru vehicule

    6.2.1 Cartea elevatorului trebuie sa conţină următoarele:

    1) Cartea elevatorului - partea tehnica, care va conţine:

    - indicaţii privind marcarea;

    - caracteristici tehnice de baza ale elevatorului;

    - planuri şi scheme necesare pentru:

      ● punerea în funcţiune;

      ● întreţinere şi inspecţie (scheme electrice, de ungere, hidraulice etc.);

      ● verificarea functionarii;

      ● reparare;

    - instrucţiuni pentru:

      ● transportul elevatorului şi al subansamblelor;

      ● montare şi demontare;

      ● instalare şi reglare;

      ● contraindicatii privind utilizarea elevatorului;

    - informaţii referitoare la instalare şi montaj, destinate reducerii zgomotului şi vibratiilor (atenuatoare de zgomot, amortizoare de vibratii, fundaţii vibroizolante etc.).

    Aceasta carte trebuie sa fie redactată sau tradusa în limba romana.

    2) Cartea elevatorului - partea de exploatare, în care se completează procesele-verbale de verificare şi de inspecţie.

    Cartea elevatorului va fi completată cu documentaţia de montaj (acolo unde este cazul), întocmită de montatorul autorizat de ISCIR-INSPECTIT.

    6.2.2 Cartea elevatorului pentru elevatoarele care au documentaţia incompleta sau lipsa şi aflate în perioada de exploatare, la care nu se poate reconstitui, în nici un fel, cartea elevatorului-partea de construcţie elaborata iniţial de producător, se va completa respectând următoarea procedura:

    a) se va întocmi documentaţia tehnica de către o unitate de proiectare autorizata de ISCIR-INSPECT, care va stabili parametrii de utilizare ai elevatorului (dacă este cazul);

    b) unitatea de proiectare va elabora un plan de verificare al elevatorului cu menţionarea metodelor şi volumului de încercări la care va fi supus (dacă este cazul);

    c) o unitate autorizata de ISCIR-INSPECT pentru activitatea de montare/reparare elevatoare va derula planul de verificare şi va emite concluziile testelor într-un raport tehnic de încercări şi verificări, însoţit de buletine de analiza ale examinarilor distructive şi nedistructive, eliberate de laboratoare autorizate de ISCIR-INSPECT(dacă este cazul);

    d) se vor elabora instrucţiuni de exploatare, întreţinere şi revizie a elevatorului;

    e) după autorizarea de funcţionare a elevatorului de către RSVTI, autorizat de ISCIR-INSPECT IT, montatorul/reparatorul va marca pe elevator (dacă este cazul):

    - un număr de înregistrare (corespunzător poziţiei din registrul de evidenta al proiectantului);

    - parametri de exploatare ai elevatorului.

     Cartea elevatorului trebuie sa conţină:

    1) Cartea elevatorului - partea tehnica, care va conţine:

    a) partea de proiectare:

    - caracteristici tehnice de baza ale elevatorului;

    - lista componentelor de securitate;

    - planuri şi scheme necesare pentru:

      ● punerea în funcţiune;

      ● întreţinere şi inspecţie (scheme electrice, de ungere, hidraulice etc.);

    - instrucţiuni pentru:

      ● montare şi demontare;

      ● instalare şi reglare;

      ● întreţinere şi revizie;

      ● exploatare etc.;

    b) raportul tehnic de încercări şi verificări:

    - metode de încercare folosite;

    - buletine de analiza ale examinarilor distructive şi nedistructive;

    - concluziile raportului.

    2) Cartea elevatorului - partea de exploatare, în care se completează procesele-verbale de verificare şi de inspecţie.

    6.3 Verificarea tehnica oficială (la prima punere în funcţiune)

    6.3.1 Înainte de începerea verificării, se va face instructajul de protecţia muncii persoanelor participante de către beneficiarul instalaţiei. Celelalte persoane se vor îndepărta din raza de acţiune a elevatorului.

    Verificarea va fi condusă de către inspectorul de specialitate al ISCIR-INSPECT IT sau de RSVTI, după caz.

    6.3.2 Verificarea tehnica oficială trebuie sa stabilească dacă :

    - exista cartea elevatorului - completată cu documentaţia de montaj, după caz;

    - exista declaraţia de conformitate a elevatorului;

    - exista procesul-verbal de probe de casa cu rezultate corespunzătoare;

    - elevatorul a fost executat, echipat, montat şi instalat în conformitate cu prevederile prezentei prescripţii tehnice;

    - elevatorul supus la încercări a corespuns şi funcţionează normal;

    - este asigurata întreţinerea şi revizia de către un agent economic autorizat;

    - personalul de supraveghere şi manevrare este instruit şi autorizat intern;

    - construcţia metalică şi imbinarile acesteia (sudate etc.) nu prezintă defecte vizibile;

    - instalatia electrica este echipata cu dispozitivele de protecţie necesare şi prevăzută cu inscriptionarile corespunzătoare;

    - sunt prevăzute pe elevator: placa cu sarcina maxima admisă, inscriptionari de avertizare şi placute cu date despre fabricaţie;

    Acestea trebuie sa corespundă cu elevatorul prezentat pentru verificări.

    6.3.3 Verificarea tehnica oficială consta din:

    a) verificarea principalelor elemente componente ale elevatorului;

    b) încercări în gol;

    c) încercări în sarcina:

       ● statice;

       ● dinamice;

    d) alte încercări.

    6.3.4 Incercarile în gol se executa prin actionarea mecanismului de ridicare-coborare, fără sarcina.

    Cu aceasta ocazie se verifica şi funcţionarea componentelor de securitate.

    6.3.5 Încercarea statica se efectuează cu sarcina de ridicare ridicată la 100 mm de sol timp de 10 minute şi numai dacă verificările şi incercarile anterioare au avut rezultate corespunzătoare.

    Încercarea statica se va face cu suprasarcina cu 25% mai mare decât sarcina nominală.

    În cazul în care suprasarcina nu se poate ridica, mecanismul de ridicare nefiind dimensionat în acest scop, încercarea se va face ridicandu-se suprasarcina de 10% şi adăugându-se fără socuri diferenţa pana la valoarea suprasarcinii cu care trebuie verificat elevatorul.

    Nu este admisă deformatia permanenta a structurii portante a elevatorului.

    Dacă la încercarea statica elevatorul s-a comportat corespunzător, se va trece la efectuarea încercărilor dinamice.

    6.3.6 Incercarile dinamice se efectuează cu sarcina nominală marita cu 10% şi consta în efectuarea repetată a tuturor miscarilor admise, verificandu-se funcţionarea normală a mecanismului de ridicare-coborare şi componentelor de securitate.

    6.3.7 Elevatoarele acţionate electrohidraulic se supun şi următoarelor încercări cu sarcina nominală:

    - încercarea de etanseitate, care se executa prin actionarea mecanismului de ridicare la presiune maxima; după întreruperea actionarii sarcina nu trebuie sa coboare timp de 10 minute peste limitele prevăzute în documentaţia tehnica a elevatorului şi nu trebuie sa se constate scapari de fluid;

    - încercarea dinamica, ce se efectuează prin actionarea succesiva a distribuitorului, în poziţiile opuse (ridicare, apoi coborare); sarcina trebuie sa fie deplasata cu o viteza uniforma, fără smucituri, trepidatii sau intepeniri;

    - încercarea la scăparea brusca a presiunii se executa cu distribuitorul în poziţie de ridicare, desfacandu-se brusc conducta de alimentare; ventilul de blocare din interiorul cilindrului hidraulic nu va permite coborârea sarcinii.

    6.4 Concluziile verificării tehnice oficiale

    6.4.1 Autorizarea de funcţionare se acorda numai dacă rezultatele verificării tehnice oficiale satisfac prevederile prezentei prescripţii tehnice, printr-un proces-verbal, conform modelului din anexa D, în care se consemnează parametrii de funcţionare aprobaţi, precum şi data scadentei următoarei verificări (luna şi anul), care nu va fi mai mare de patru ani.

    6.4.2 Pentru instalaţiile a căror verificare a fost încredinţată RSVTI al deţinătorului, autorizat de ISCIR-INSPECT IT, unitatea deţinătoare, va transmite o copie a procesului verbal şi fişa de evidenta la ISCIR-INSPECT IT solicitând odată cu aceasta înregistrarea instalaţiei în evidenta tehnica a ISCIR-INSPECT IT şi comunicarea numărului de înregistrare. ISCIR-INSPECT IT va comunica unităţii deţinătoare numărul de înregistrare în cel mult 7 zile de la data solicitării. Unitatea deţinătoare are obligaţia de a ridica de la ISCIR-INSPECT IT cartea elevatorului - partea de exploatare, în cel mult 30 de zile de la data înregistrării.

    6.4.2 Unitatea deţinătoare este obligată sa păstreze în bune condiţiuni cartea elevatorului - partea de exploatare la care se va ataşa documentaţia tehnica.

    6.4.3 Evidenta elevatoarelor va fi ţinuta de către unităţile deţinătoare într-un registru ca în modelul din anexa Q.

    6.4.4 Este interzisă acordarea autorizării de funcţionare cu condiţia inlaturarii ulterioare a unor deficiente care afectează securitatea în funcţionare.

    6.4.5 Deficientele menţionate în procesul-verbal de autorizare trebuie sa fie inlaturate în termenele stabilite.

    Neîndeplinirea dispoziţiilor date prin procesul-verbal atrage după sine anularea autorizaţiei de funcţionare, la expirarea termenului stabilit pentru remedieri.

    6.4.6 Se interzice acordarea autorizaţiei de funcţionare în următoarele cazuri:

    - cartea elevatorului şi documentaţia de montaj lipsesc sau sunt incomplete;

    - componentele de securitate lipsesc, nu funcţionează sau funcţionează defectuos;

    - protecţia impotriva tensiunilor de atingere nu este asigurata, creând pericol de electrocutare;

    - instalatia electrica este executată defectuos, prezentând pericol de electrocutare;

    - modul de fixare al elementelor de rezistenta, cablurilor, lanturilor nu este corespunzător, putând conduce la producerea de avarii sau accidente;

    - se constata fisuri în structura portanta;

    - sunt slabite sau lipsesc suruburile de la imbinarile principale ale construcţiei metalice;

    - exista deformatii permanente, vizibile cu ochiul liber, la construcţia metalică;

    - la incercarile la care a fost supus elevatorul nu s-au obţinut rezultate corespunzătoare;

    - instalatia hidraulica prezintă scapari de fluid.

    De asemenea, nu se acorda autorizaţia de funcţionare dacă se constata la verificare orice alte deficiente care pot genera avarii sau accidente.

    6.5 Verificări tehnice programate şi neprogramate (inopinate)

    6.5.1 În timpul exploatării, elevatoarele pentru vehicule sunt supuse la termenul scadent unor verificări tehnice oficiale periodice. Cu aceasta ocazie se verifica starea tehnica a elevatorului şi se acorda, după caz, autorizaţia de funcţionare în continuare. Verificările se vor efectua de către ISCIR-INSPECT IT în a carei raza de activitate se afla elevatorul pentru vehicule sau de către RSVTI, cu acordul scris al ISCIR-INSPECT IT. Dacă rezultatele verificărilor tehnice şi încercărilor, comparativ cu prevederile documentaţiei tehnice insotitoare şi ale prezentei prescripţii tehnice, au corespuns se întocmeşte un proces-verbal de verificare prin care se acorda autorizarea de funcţionare în continuare, fixându-se şi data (luna şi anul) următoarei verificări tehnice oficiale care nu va fi mai mare de 3 ani. Scadenta se stabileşte în funcţie de complexitatea, locul de instala

 
 
CONTACT PSI SECURITATEA MUNCII S.R.L.

 arata tel , arata mobil
 
reclama
powered by AAZ.ro Ā© 2011 | Contul meu | Ajutor | ANPC | Creati-va propriul magazin virtual pe aaz.ro

Viziteaza magazinul www.psiprotectiamuncii.aaz.ro pe ShopMania
 
X